آی پی فون سیسکو | کام کالا | فروش تلفن سیسکو | cisco | تلفن سیسکو

مقالات داتا ارتباط هوشمند

مقالات داتا ارتباط هوشمند

دفتر کار مجازی چیست

دفتر کار مجازی چیست

دفتر کار مجازی چیست

امروزه در جهت کاهش هر چه بیشتر هزینه های جاری شرکت ها ، موسسات تجاری و … و همچنین بهبود وضعیت کسب و کار روش های نوینی پیدا سازی شده است .

داتا  ارتباط هوشمند | داتا | دفتر کار مجازی دبی virtual office | دفتر کار مجازی چیست | دفتر کار مجازی رایگان

دفتر کار مجازی دبی virtual office | دفتر کار مجازی چیست | دفتر کار مجازی رایگان

دفتر کار مجازی توانسته است به عنوان یک ایده و ابزار نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت کسب و کار شرکت های تجاری داشته باشد .

سیستم دفتر کار مجازی به گونه ای می باشد بدون پرداخت هزینه های جاری همانند اجاره دفتر کار ، حقوق کارمندان ، امکانات داخلی دفتر، از امکانات یک دفتر کار واقعیبرخوردار شوید .

خدمات دفتر کار مجازی شامل شماره تلفن اختصاصی ، تلفن گویا مجازی ، منشی مجازی ، فکس مجازی می باشد .

مزیت ها و ویژگی های دفتر کار مجازی

از مزیت کلی دفتر کار مجازی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • کاهش هزینه های جاری
  • بهبود و پشتیبانی حرفه ای مشتریان

و از ویژگی های عمده دفتر کار مجازی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • تلفن گویا مجازی
  • منشی مجازی
  • فکس مجازی
  • شماره تلفن اختصاصی
  • انتقال تماس
  • صندوق صوتی

تماس های مشتریان خود را ۲۴ ساعته پاسخگو باشید و به شماره های مختلف هدایت کنید ، پاسخگوی نیاز مشتریان خود با سرویس منشی مجازی دفتر مجازی دبی باشید،

فکس های ارسال شده به شماره اختصاصی خود را به صورت تصویر در ایمیل خود دریافت کنید ،شماره تلفن اختصاصی خود را برای اتصال به سرویس IVR انتخاب کنید

تماس های ورودی را به شماره دلخواه خود منتقل کنید،در صورت در دسترس نبودنتان تماس کاربر به صندوق صوتی هدایت و برای شما ایمیل می شود.

شرکت دفتر مجازی دبی به ارائه سرویس دفتر مجازی در شهر دبی اقدام کرده است.

بدین منظور پلن دفتر کار مجازی رایگان به مدت یک هفته برای شما مشتریان عزیز در جهت هر چه بهتر شدن کسب و کار و آشنایی شما با سرویس دفتر کار مجازی دبیایجاد کرده است .

سوییچ کانال فیبر نوری چیست

سوییچ کانال فیبر نوری چیست

در واقع یک سوئیچ کانال فیبر نوری(Fibre Channel switch) یک سوئیچ شبکه است که سازگار با پروتکل شبکه فیبر (FC) است. این سوییچ ها فناوری ایجاد یک شبکه فیبری یکپارچه را فراهم می آورند، که در حال حاضر جزء مهمترین بخش شبکه های ذخیره سازی دیجیتال می باشد(SAN). این شبکه یکپارچه، شبکه ای از دستگاه های کانال فیبر نوری است که امکان ایجاد محدوده وسیعی از ارتباطات ، درخواست نام دستگاه(Device name lookup)، امنیت(Security) و افزونگی(Redundancy) را فراهم می آورد. سوییچ های شبکه یکپارچه(FC ) سیاست های منطقه بندی را نیز اجرا می کنند، مکانیزمی که ترافیک ناخواسته بین گره های خاص  را غیر فعال می کند.

سوئیچ دستگاهی در شبکه کامپیوتری می باشد ، Switch معمولاً برای اتصال دستگاه هایی همانند کامپیوتر ها ، پرینتر ، دوربین های تحت شبکه ، روتر Router مورد استفاده قرار میگیرد. از ویژگی های سوئیچ می توان به مواردی هم چون ایجاد ارتباط بین چندین دستگاه ، ایجاد ارتباط با بالاترین سرعت ، نظارت و مدیریت کارکرد کاربران ، جداسازی و تفکیک شبکه به قسمت های کوچکتر با ایجاد نحوه دسترسی و  … اشاره نمود.

 سوئیچ سیسکو Cisco switch یکی از معروف ترین برند های دستگاه های شبکه ای می باشد که فروشگاه کام کالا به ارائه این سوئیچ ها پرداخته است.

 

یک سوئیچ با حداقل ۱۲۸ پورت که در هسته شبکه فیبری قرار گرفته می تواند مدیر یک کانال فیبر نوری باشد است.

شبکه سوییچ های فیبر نوری می تواند بسته به نوع شبکه متشکل از یک یا چند سوئیچ بزرگ باشد. مدیران SAN معمولا  بنا بر رشد شبکه و ذخیره ساز های خود از ترکیب سوییچ های جدید استفاده می کنند، اتصال سوئیچ ها با هم از طریق کابل های فیبر نوری با استفاده از پورت های استاندارد انجام می شود. برخی از تولید کنندگان سوئیچ در حال حاضر پورت های انباره ای اختصاصی با سرعت بسیار بالا یی را برای اتصال میان سوییچ ها پیشنهاد می دهند (شبیه به سوئیچ اترنت انباره ای موجود)، بطور کلی لین کار باعث بالا بردن عملکرد سوییچ ها و انجام تنطیمات بهتر نیز می گردد.

تولید کنندگان عمده از سوئیچ های کانال فیبر نوری عبارتند از: Brocade ، Cisco Systems , QLogic و HP.

کاربرد های ویپ

  کاربرد های  ویپ

  1. ایجاد سیستم اعلام، هنگامی که شخصی محصولی را در وب سایت شما خریداری میکند.
  2. استفاده از استریسک جهت انتقال تمامی تماسها به تلفن همراهتان، هنگامی که در شرکت یا منزل حضور ندارید و یا در جاده هستید.
  3. می‌توانید با ارسال یک پیام کوتاه به سیستم استریسک خود، از قابلیت بازگشت تماس (Call back) این سیستم استفاده کنید. یعنی در واقع سیستم استریسک، با استفاده از خط شهری خود، شماره همراه شما را شماره گیری می کند. همچنین از این سیستم می توانید جهت انتقال خط از کشوری(شهری) به کشور (شهر) دیگر نیز استفاده کنید و هزینه مکالمات را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهید.
  4. تعیین میزان دلخواهی که شما میخواهید با یک تماس گیرنده خاص صحبت کنید از روی تقویم. شبیه چیزی که شما با استفاده از GMail جهت فیلتر کردن ایمیلهای خود استفاده میکنید.
  5. ارسال پیامی به استریسک جهت ایجاد ارتباط خارجی میان دو تماس گیرنده متفاوت با یکدیگر
  6. وقتی شما تماسی را از دست میدهید، نه تنها اطلاعات این تماس به پست الکترونیکی شما ارسال می شود، بلکه پیام کوتاهی نیز به تلفن همراه شما ارسال میگردد.
  7. ترکیب سیستم استریسک با Nagios جهت تولید خودکار پیغامهای خطا هنگامی که سرویس خارج از دسترس میشود.
  8. شماره‌گیری خودکار مانند شماره فوری ۱۲۵، نظر سنجی سیاسی، یادآوری کننده خودکار قرار ملاقاتها
  9. پیاده‌سازی سیستم مراکز تماس (Call Center) بزرگ و چندسایته با ارائه ابزارهای سفارش مشتری
  10. ایجاد بازیهای جالب برای مشتریانی که در صف انتظار میمانند با استفاده از سیستم هوشمند پاسخگویی (IVR)
  11. ایجاد سیستم ارتباطی اورژانسی قابل حمل و پیکربندی شده برای کانالهای ترکیبی سیمی و بی‌سیم. مورد کاربرد در بلایای طبیعی
  12. تنظیم استریسک به اینگونه که وقتی شما پیام کوتاهی را با عبارت خاص به این سیستم ارسال میکنید. سیستم بازگشت تماس CallBack)) با شما تماس گرفته و آن را پخش میکند.
  13. ترکیب سیستم تلفنی سنتی با سیستم تلفنی VoIP و کاهش هزینه‌ها به میزان قابل توجه. و یا استفاده از آداپتورها(ATA) ها برای تبدیل تلفنهای آنالوگ به تلفن ویپ. این آداپتورها قابلیت جابجایی به شما میدهند و میتوانید هر جای دنیا که هستید با متصل کردن آنها به شبکه اینترنت، به مرکز تماس خود وصل شوید.
  14. ترکیب استریسک با سیستم مالی و حسابداری
  15. ایجاد یک گروه شکار مجازی برای شهر یا باشگاه خصوصی. بدین شکل که میتوان یک گروه از افراد علاقه‌مند را ایجاد کرد و با ذخیره شماره و اختصاص داخلی به هریک، آنها را فورا و به طور همزمان، با خبر ساخت.
  16. میزبانی و توسعه یک رقابت تلفنی مجازی و اجرای آن چند بار در روز و هفته. برنده به صورت خودکار به ایستگاه رادیویی متصل شده و صحبت میکند.
  17. ایجاد شماره خصوصی، بدین شکل که شما نیازی به ارائه شماره حقیقی خود نداشته و تنها با ارائه یک شماره مجازی و مسیردهی دوباره به آن شماره می‌توانید کاربران را بدون اطلاع از شماره حقیقی به سمت آن هدایت کنید.
  18. ایجاد سیستم Help Desk جهت پشتیبانی فنی و تعیین PINهای اختصاصی برای مشتریان خاص جهت ارائه خدمات پیشرفته تر پشتیبانی
  19. استفاده ازIP DID ها جهت ارائه به خریداران داخلی به منظور دسترسی به تیمهای پشتیبانی. همچنین بستن تماسهای خارجی برای گروه خاصی از کاربران
  20. اجازه به کاربران وب سایت جهت ذخیره‌سازی صدای خود و قرار دادن آن در پروفایل خود تنها با شماره‌گیری عدد خاصی
  21. شنود تماسهای خارجی و یا هنگامی که به ID خاصی تماس گرفته می شود
  22. ایجاد تماس خودکار تلفنی

برای استفاده از فناوری voip ویپ از تلفن های ip یا آی پی فون استفاد می شود. جهت خرید آی پی فون و اجرای فناوری Voip به فروشگاه کام کالا  مراجعه کنید. فروشگاه کام کالا - تجهیزات شبکه سیسکو

در دنیای مخابرات  IP، این امکان وجود دارد که از بسترهای ارتباطی به طور هم زمان برای انتقال Voice ،Video و داده ها وجود دارد و در واقع در دنیای مخابرات جدید دیگر تفاوتی در انتقال application های مختلف وجود ندارد و تنها IP–Based بودن این سیستم ها اهمیت دارد. از مهمترین این تکنولوژی ها سیستم های IP Phone  می باشد. به واقع کاربران با تهیه ای پی فون این امکان را دارند که تنها با دسترسی به بستر اینترنت و داشتن IP اختصاصی تصویر و صدا را به سادگی بر روی این بستر منتقل کنند.

آی پی فون 8811 سیسکو

تلفن IP تصویری جهت برقراری ارتباط تصویری هنگام مکالمه تلفنی روی شبکه VOIP بکار برده می شوند. برقراری یک تماس تلفنی صوتی همزمان با دریافت تصویر، علاوه بر موثر ساختن یک مکالمه، شما را از رفت و آمدهای زمان بر بی نیاز می کند. IP Video Phone یا تلفن IP تصویری برای استفاده مدیران و سرپرستانی مناسب است که جهت صرفه جویی در زمان و هزینه به دنبال راه حلی جهت برگزاری آسانتر جلسات خود روی بستر VOIP هستند. تلفن IP تصویری در هر موقعيتي از شبكه مکالمه تصویری را از طريق ارسال و دريافت packet هاي IP برقرار می نمايد. امكانات و قابليت‌های تلفن تصویری بستگي به Feature هايي كه توليدكنندگان مختلف روي آن قرار مي‌دهند دارد.

یکی از معروف ترین شرکت ها در زمینه ip phone تصویری شرکت سیسکو می باشد که فروشگاه کام کالا به ارائه آی پی فون تصویری سیسکو  پرداخته است.

محصولات آی پی فون IP PHONE از برند های آی پی فون سیسکو، آی پی فون یلینک،آی پی فون لینکسیس وآی پی فون پلنت در فروشگاه کام کالا ارائه شده است.

مبدل ها یا آداپتور  تلفن سیسکو در واقع یک تبدیل کننده گوشی به اترنت می باشد که دستگاه های تلفن سنتی را به دستگاه IP برمی گرداند. خریداران با اتصال دستگاه های آنالوگ به ATA های سیسکو می توانند از بسیاری از برنامه های تازه و جالب تلفن IP بهره مند گردند.

مشاهده دیگر مدل های آی پی فون

  • ارائه سیستم بیدار کننده از خواب با استفاده از تلفن شما، به این شکل که در زمان خاصی تلفنتان زنگ خورده و اطلاعاتی از قبیل: قیمتها، آب وهوا و اطلاعات پرواز را در یک پیغام از قبل ضبط شده، و تنها با جایگزینی فاکتورهای جدید، به شما اعلام می دارد.
  • ترکیب Asterisk, Hylafax, Redfone’s TDMoE جهت جایگزینی ارائه دهنده فاکس سوم شخصتان. صرفه‌جویی بیش از $۳۰۰۰ در ماه در هزینه فاکس. همچنین با نوشتن یک نرم‌فزار تحت وب برای کاربران، تا حدود خیلی زیادی نیز هزینه نرم افزار نیز کاهش می یابد.
  • ایجاد تماس به کودکانتان جهت پخش داستان شبانه برای آنها با استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار
  • پیاده‌سازی راه حل نرم‌افزاری برای کارمندان خارج از کشور، جهت استفاده از تلفن های نرم افزاری و برقراری تماس با منزل بدون پرداخت هزینه تماس بین کشوری
  • انتقال تماسهای ورودی به تلفن همراه به همراه، انتقال شماره گیرنده و نمایش آن در صفحه نمایش تلفن همراه
  • ترکیب استریسک با سیستم امنیتی ساختمان، بدین شکل که مراجعان با فشردن دکمه‌ای، مطلع گردند
  • ایجاد لیست یادآوری کننده صوتی
  • ایجاد صفهای متفاوت و آهنگهای مختلف برای کشورهای مختلف
  • ترکیب استریسک با دروازه‌های GSM از راه دور
  • ایجاد یک IVR جهت دسترسی اتوماتیک به چراغهای منزل و خاموش و روشن کردن آنها تنها با فشردن یک دکمه و یا حتی باز کردن درب گاراژ منزل!
  • ارائه تلفن نرم‌افزاری و دوربین کامپیوتر جهت پشتیبانی مشتری از راه دور. مشتریان تنها با گرفتن داخلی ۴ شماره‌ای میتوانند پشتیبان فنی را از راه دور دیده و صحبت کنند. دوربین همچنین میتواند جهت مشاهده تجهزات بکار آید.
  • تشخیص تماسهای داخلی براساس Caller ID ورودی و اعمال سیاستهای خاص بر اساس شماره دریافتی. به طور مثال هنگامی که علی از تلفن همراه، یا منزل تماس می گیرد، با پیغام خوش آمد گویی “سلام علی” مواجه شده. و هنگامی که رضا تماس میگیرد، فورا به مدیران شرکت تماس منتقل می گردد.
  • ترکیب Road Warrio و تلفن نرم افزاری
  • استریسک به ما توانایی پیاده‌سازی یک سیستم چند زبانه تلفن بانک را می بخشد
  • استفاده از استریسک جهت خدمت کنفرانس مشترک
  • ترکیب استریسک با تکرارکننده های رادیویی آماتور
  • آگاه کردن تحلیلگر از اتمام کار رایانه، با اعلام آن از طریق زنگ خوردن تلفن
  • استفاده از استریسک جهت شاخ و برگ دادن به سیستم IVR – شامل تشخیص صدا و سرویس ۴۱۱
  • ترکیب استریسک با نرم افزار php . بدین شکل که اگر کاربر وضعیت تماس خود را برای این هفته روی “OnCall” تنظیم کند، بعد اتمام ساعات تماس، تماس ها را به شخص مربوطه منتقل کند. شما همچنین قادر خواهید بود تا تماس را در صورت عدم حضور نفر اول، به نیروی فنی دیگر منتقل کنید.
  • ترکیب پشتیبانی تلفنی با سیستم بلیط دهی داخلی. هنگامی که یک مشتری تماس می گیرد، برای آنها یک شماره مشتری و یک pin مخفی در نظر گرفته می شود. از این رو ما محصولات حال حاضر آنها را لیست کرده و آنها از میان لیست تهیه شده، محصولاتی را که با آن مشکل دارند را انتخاب می کنند. سپس ما به صورت خودکار یک بلیط برای آن محصول یا مشتری در نظر گرفته و آنها را به صف اضافه می کنیم. وقتی که شخص پشتیبان شماره آنها را می گیرد، آنها خواهند دید که کدام وب سایت برای شماره آنها است.
  • اجرای سیستم پذیرش. تماس های کلی به فرد مورد نظر رسیده و در صورتی که تماس عمومی نباشد به شخص دیگر ارسال می گردد.
  • ضبط تماس های کنفرانس کارمندان و ارسال خودکار آنها به پستشان در سایت ویکی

 

  • اختصاص یک گروه زنگ برای هر فرد. کسانی که نیاز دارند تا گروهی از شماره های آنها مانند شماره تلفن روی میز محل کار و یا تلفن همراه و یا تلفن نرم افزاری آنها زنگ بخورد، آنها را در یک گروه قرار می دهند. با ایجاد تنها یک شماره و قرار دادن آن روی کارت تجاری خود، می توانند از خصوصیات گروه زنگ بهره ببرند.
  • سیستم آمارگیری هوشمند از طریق IVR
  • پارسال صندق صوتی به چندین صندق پستی
  • استفاده از استریسک جهت راه اندازی یک سیستم هات لاین Sport-Piking خیلی ارزان
  • ترکیب سیستم صوتی کلیسا با سایت FreeConfereneCall.com و ضبط آن برای افرادی که برنامه را ازدست داده اند
  • با استفاده از نرم افزار تحت وب کابران می توانند نوع سخنرانی خود را انتخاب کرده و صوت مربوطه را بشنوند
  • ضبط و مانیتور مکالمات تلفنهای فرزندانتان
  • استفاده از DTMF جهت باز کردن درهای امنیتی سازمان بعد از اینکه شخصی کد عبور را وارد کرد
  • راه اندازی سیستم خودکار و زمانبندی شده برگشت تماس (Call Back) با استفاده از ارتباط با Google Calendar
  • ایجاد ارتباط یک استریسک با استریسک شما بهمراه برنامه نویسی Dialplan جهت دریافت اعلام هنگامی که زنگ در فشرده میشود و سپس تماس با نزدیکترین استریسک جهت اجرای مکانیک بازکردن الکتریکی
  • استفاده از سیستم استریسک جهت دریافت اسکریپتهایی که توسط برنامه‌های آنالیزگر اجرا گردیده و کار مانیتور کردن سرورها را انجام میدهد و برحسب موقعیت و شدت حادثه، استریسک نیز اسکریپت‌هایی ایجاد کرده و مدیر سیستم را از نوع واقعه، زمان واقعه و محل دقیق واقعه باخبر میکند
  • استفاده از یک PC و نصب استریسک جهت ارتباط میان ماهواره و سیستم تلفنی در زمانهای اورژانسی که بلایای طبیعی رخ میدهد. این مدل برای زمانی مناسب است که آنتنهای مخابراتی از کار افتاده و یا overload شده‌اند و ارتباطات پشتیبان نیز در دسترس نیست
  • ارتباط امن و ایجاد ترانک میان دو سرور استریسک از طریق استفاده از VPN و همچنین ثبت تلفن از راه دور برای جاهایی که پرت های رایج ویپ توسط ISP بسته می باشند
  • نصب استریسک در بیمارستان و ایجاد لیست خاص در زمانهای بحران. به شکلی که در یک لحظه با تمامی افراد مهمی که در لیست ذکر شده‌اند تماس برقرار گردد و پیام ضبط شده مربوطه پخش گردد
  • ایجاد داخلی مجازی برای خانواده خود و تماس با آنها از خارج از کشور و امکان استفاده آنها از خط شهری کشور مقصد
  • استفاده از محیطهای Bach , Cron در استریسک جهت برقراری سیستم نظارتی با ISP 802.11 و اعلام هشدار به نیروی فنی در مواردی که خطا رخ می دهد
  • ایجاد اسکریپت خاصی که این امکان را به ما میدهد تا هنگامی که داخلی خاصی شماره‌گیری شود آن تلفن به سیستم لاگین کند. این امکان نیز فراهم است که کاربر در میزهای مختلف با استفاده از لاگین خاص به سیستم متصل شده و تماسهای وی به آنجا منتقل گردد
  • ردیابی CDR جهت تعیین خطوط تلفنی استفاده شده برای صورت حساب مشتریان. مخصوصا هنگامی که هزینه‌های سنگین تماس با خارج کشور مطرح می شود
  • ایجاد سیستم Digital Replay جهت برقراری تماس کاربر نهایی از طریق کد دسترسی و Pin به منظور شنیدن یک تماس ضبط شده از کنفرانس آرشیو شده
  • تغییر مسیر تماسهای خاص و یا شماره‌های تماس نامشخص یا محدود شده که میخواهند به داخلی خاصی دسترسی داشته باشند
  • هنگامی که کسی زنگ آیفون خانه‌تان را می‌فشارد، تلفن (ها) منزل با الگوی زنگ خاصی زنگ می‌خورند
  • سیستم پذیرش شناور. بدین شکل که افراد مختلف در زمانهای مختلف بعنوان پذیرنده عمل می‌کنند. آنها بااستفاده از سیستم لاگین می‌توانند در زمان‌هایی که در دسترس هستند به سیستم تلفنی لاگین کرده و پاسخگو باشند. که این کار مانع از آن میگردد که تمامی تلفنها زنگ خورده و دیگران را دچار مشکل کند و قابلیت مدیریت خوبی را به کاربران می بخشد

 

  • ایجاد اسکریپتی که قادر است تماس های ورودی را فیلتر کرده و تنها به نواحی که با آنها رابطه تجاری دارید، اجازه برقراری تماس داده شود
    یک نمونه: ما در یک ماه ۱۶۰۰۰ تماس داشتیم که به مدت ۷۷۷ ساعت صحبت انجام گردیده است. استریسک به ما قابلیت این را داد تا با استفاده از سیستم اندازه گیری قوی آن بتوانیم آمار دقیقی داشته باشیم و بتوانیم برای کارمندان و شبکه شرکت ، برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
  • شما می توانید به جای بوقی که برای مشتری پخش می شود، موسیقی مورد دلخواه خود را قرار دهید.
  • سیستم ویرایش شده app برای پزشکان جهت برقراری تماس با استفاده از سیستم تعیین هویت و ثبت نسخه های خود
  • ایجاد سیستم اعلام برای بیماران، بدین شکل که پزشک مربوطه پیغام خود را برای بیمار با استفاده از گرفتن کدی، ضبط کرده و بیمار آن را در زمان معینی به صورت خودکار می شنود. همچنین جهت افزایش امنیت سیستم، برای بیماران شناسه و شماره Pin تعریف می گردد
  • ترکیب استریسک با دیواره آتش شبکه شرکت، بدین شکل که قابلیت باز کردن پرت خاص توسط سیستم تلفنی صورت گیرد.
  • ایجاد رابط کاربری سیستم تشخصی صدا برای سیستم خودکار منزل! با استفاده از استریسک شما می توانید به کافی ساز خود در منزل بگید که چه ساعتی کافی شمارا آماده کند و یا با استفاه از سیستم های مانیتورینک مثل دوربین های تحت IP منزل خود را مانیتور کرده و فرزندان و خانواده خود را از راه دور مشاهده کنید.
  • استفاده از مرورگر وب جهت مدیریت تماس های کنفرانس
  • ایجاد نرم افزار یاد آوری کننده ساده ولی قدرت مند، بدین شکل که شما خط یاد آوری کننده را شماره گیری کرده و از شما راجع به روزانه بودن، هفتگی و یا سالانه بودن نوع واقعه را یاد آوری می کند. شما قادر به ضبط پیام های ۳۰ ثانیه ای هستید و استریسک در زمان های مشخص شده با شما تماس گرفته و پیام را یاد آوری می کند.
  • با استفاده از تنها یک شماره، می توانید تمامی تلفنها چه VoIP و یا غیر VoIP را بگیرید.
  • اختصاص داخلی خاص برای نوجوانانتان. که شما را از دردسرهای تماس های مکرر دوستان فرزندتان با تلفن شما خلاص میکند.
  • راه اندازی قوانین خاصی برای داخلی های شماره گیری شده، بدین شکل که افراد را به مسیر های مختلفی انتقال دهد.
  • داشتن تماس خارجی با دوستان یا اعضای خانواده در شبکه یکسان به شکلی که از طریق بلوتوث تلفن همراه شما به جای خط شهری یا ترانک SIP استفاده کند.
  • توسط استریسک شما قادر خواهید بود تا پادکست ها، وبلاگ و یا نمایش های رادیویی را مستقیما روی سرور دلخواه ضبط کنید.
  • استفاده از فناوری تبدیل متن به سخنرانی و ترکیب آن با استریسک بدین شکل که کاربر متنی را در نرم افزارهای تحت وب که با استریسک ارتباط دارند، وارد کرده و آن به شکل صوت برای مشتریان پخش خواهد شد.
  • خدمات تلفن VoIP را می توانید برای همسایگانتان نیز به فروش برسانید.
  • استفاده از تلفن بی سیم VoIP به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون.
  • استفاده از استریسک جهت راه اندازی بازی تحت وب. بدین شکل که با استفاده از کد های Ajax ، DHTML و MySqlمی توانید سیستمی را ایجاد کنید که کاربر با گرفتن شماره خواصی بتواند بازی را انجام دهند و بهترین مسیر را پیدا کنند.
  • ارتباط استریسک با یک سرور TTS و تشخیص صدا جهت ارسال و دریافت SMS ها در خطوط POTS
  • افزودن دروازه GSM به استریسک سرور که قابلیت تماس رایگان تلفن همراه به تلفن همراه را می دهد. هنگامی که در سفر هستید. می توانید با گرفتن شماره دروازه سرور، تماس رایگان داشته باشید.
  • طراحی سیستم هوشمند برای انتخاب نوع موسیقی، ایجاد منو های خاص برای شنیدن داستان و….
  • راه‌اندازی سیستم دریافت سفارش مشتری و ارسال آن به کارمندان رستوران توسط سیستم استریسک

۱۲ روش کاهش هزینه ها با استفاده از ویپ

۱۲ روش کاهش هزینه ها با استفاده از ویپ

در این مقاله به ذکر دلایلی میپردازیم که نشان میدهد استفاده از تکنولوژی ویپ در برابر روش های سنتی (سانترال) هزینه ها را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.

۱- کاهش هزینه های تلفن

با استفاده از سیستم های ویپ می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های تلفن انجام داد.
۲- در ویپ هزینه‌ی ارتباط راه دور و نزدیک برابر است

این امر باعث می شود که امروزه بیشتر ارتباطات راه دور توسط این تکنولوژی انجام گیرد.
۳- ارتباط رایگان بین دفاتر شما

با استفاده از ویپ، دفاتر شما در هر نقطه از کشور یا حتی دنیا باشند، یک داخلی به آنها تخصیص یافته و برقرای تماس تلفنی با آنها تنها یک تماس درون سازمانی محسوب میشوند که هزینه آن صفر است.

۴- استفاده از VoIP برای اتصال دفاتر مختلف

در سیستم تلفنی سنتی هر دفتر یک شرکت یا سازمان دارای یک سیستم تلفنی جداست. کارمندان هر دفتر برای تماس به یکدیگر باید از خطوط تلفن و زیرساخت مخابرات استفاده کنند. این موضوع هزینه ارتباطات را بالا میبرد. علاوه بر آن کارمندان مجبورند برای یک تماس ساده شماره های متعددی بگیریند. اما در این کاربرد VoIP ، تمامی دفاتر از یک سیستم تلفنی استفاده میکنند و کارمندان هر دفتر برای تماس با یکدیگر فقط شماره داخلی میگیرند.

۵- هزینه سرور بسیار پایین تر از هزینه سرور در روش های قبلی است

سرور تلفنی در ویپ کوچکتر، ساده تر و بسیار ارزانتر از سانترالهای تلفن آنالوگ هستند.

۶- فکس بر روی الستیکس (ویپ)

با این فن آوری به راحتی میتوان از طریق کامپیوتر فاکس ارسال کنید. معمولاً یک نرم افزار ساده این کار را انجام میدهد و لازم نیست کاربران از دستگاه فکس استفاده کنند. در عین حال می‌توانید چندین دستگاه فکس مجازی داشته باشید. فکس‌های در یافتی فایل PDF تبدیل شده و پس از دریافت قابل رویت خواهند بود.

۷- عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن

برخلاف تلفن سانترال که می بایست برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین و یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی انجام داد، سیستم های مبتنی برIP می توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کند و نیاز به سیم کشی اختصاصی ندارند. برای مثال یک سیستم ویپ می تواند از شبکه LAN متصل شده به رایانه کاربر برای خط تلفن نیز استفاده کند. همچنین از یک خط LAN می توان به صورت همزمان برای تعداد زیادی کاربر استفاده نمود. از طرفی سیستم IP-PBX استفاده از شبکه بی سیم Wi-Fi در مکان هایی که امکان هیچ نوع سیم کشی وجود ندارد را ممکن می سازد.

۸- امکانات زیاد با قیمت پایین

سیستم های ویپ به همراه خود دارای امکانات بسیاری از قبیل: پاسخگویی خودکار، منوی صوتی، پیغامگیر صوتی، امکان ارسال پیغام های دریافت شده به ایمیل کاربر، گزارش گیری مفصل از تلفن های انجام شده و غیره هستند که برای پیاده سازی این امکانات در تلفن سانترال می بایست زیرسیستم های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک ویپ خواهد بود.

۹- امکان جابجایی کارکنان در سطح سازمان بدون هزینه

در سیستم های ویپ در صورتی که کاربر بخواهد از مکان دیگری در درون سازمان از شماره داخلی خود استفاده کند تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند و مانند سیستم های سانترال نیازی به سیم کشی مجدد و یا انجام تغییرات در سیم کشی نیست. از طرفی کاربر می تواند از خانه و یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم ویپ متصل شود و تلفن ها و پیغام های خود را از آن محل مدیریت کند.

۱۰- نیازی به خرید گوشی نیست

Soft Phone نرم افزاری است که بر روی رایانه کاربر نصب می شود و امکانات یک تلفن را برای کاربر فراهم می کند. کاربر می تواند از روی رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد. مزیت Soft Phone این است که با افزایش کاربران سیستم و استفاده آن ها از Soft Phone، هیچ هزینه اضافی بر سازمان تحمیل نخواهد شد.

۱۱- امکان برقراری کنفرانس تصویری

با استفاده از این ویژگی میتوان سرویسهایی را خلق کرد که پیاده سازی آنها با مراکز تلفنی سنتی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است. سیستم مشاوره تلفنی و یا نظرسنجی تلفنی نمونه ای از این سرویسها هستند.

۱۲- تهیه گزارشات بدون هزینه

در روشهای قبلی برای تهیه هر گزارش از عملکرد واحد فروش و یا خدمات پس از فروش و پشتیبانی، علاوه بر هزینه های زیاد صرف شده، بعضاً گزارشات مورد نظر استخراج نمی شد در حالیکه چون در ویپ بستر و مبنای اصلی نرم افزار است (بر خلاف سانترال که مبنای سخت افزاری داشت)، اخذ گزارشات از نرم افزار کاری بس ساده خواهد بود.

دلایل فنی برتری ویپ نسبت به سانترال

دلایل فنی برتری ویپ نسبت به سانترال

در این مقاله به برخی از دلایل فنی برتری تکنولوژی ویپ نسبت به سیستم های سانترال بصوذت تیتروار پرداخته میشود.

  • تنظیمات تحت وب
  • عیب یابی بسیار آسان
  • انعطاف پذیری در انجام پروژه های مختلف
  • با توجه به انتقال صوت به صورت دیتا، فناوری ویپ سازگاری بیشتری با سیستمهای کامپیوتری دارد.
  • از نظر فنی تجهیزات شبکه های دیتا نسبت به شبکه های سنتی مخابراتی بسیار ساده تر و بنابراین ارزانتر هستند.
  • پیاده سازی شبکه های دیتا (شامل روتر ها و سوئیچها) برای سرویس ویپ به مراتب آسانتر از شبکه های مخابراتی می باشد.
  • از نظر فنی پایداری شبکه های دیتا بیش از شبکه های مخابراتی مبتنی بر سوئیچهای مداری میباشد و احتمالی خرابی آنها پائینتر است.
  • سیستم های تلفنی ویپ نسبت به مراکز تلفن سنتی پایدارتر هستند و انعطاف بالاتری دارند.
  • عدم محدودیت در بکارگیری یک برند خاص در اجزایی مثل مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم های مکمل
  • جابه جایی و نقل مکان بسیار ساده کاربران در سطح شرکت در مقابل روش های سنتی
  • در فن آوری ویپ به سهولت میتوان کنفرانس های تلفنی با تعداد زیادی از شرکت کننده ایجاد کرد. این مزیت به دلیل استفاده از فناوری آی پی است که باعث میشود بتوان به راحتی مکالمات را کپی کرد و به تمام شرکت کنندگان ارسال کرد.
  • در این ساختار بر عکس تلفنهای سنتی لازم نیست تلفن از طریق سویئچهای مختلف به مقصد متصل شود. بلکه تلفنها مستقیماً به سرور کنترل کننده تماس متصل میشوند.

۱۰ دلیل استفاده از VOIP به جای سانترال

۱۰ دلیل استفاده از VOIP به جای سانترال

در این مقاله به ذکر ۱۰ دلیل جهت استفاده از سیستمهای نوین تلفن (VOIP) بجای سیستمهای سنتی (سانترال) اشاره میشود.

  • نصب و راه اندازی ساده: سیستم های IP-PBX دارای رابط کاربری بر پایه وب هستند و از هر مکان روی شبکه می توان با استفاده از یک مرورگر وب به سیستم دسترسی داشت و تنظیمات و تغییرات مورد نظر را اعمال نمود در حالی که سیستم های تلفن سانترال باید از طریق نرم افزارهای خاص خود و یا شماره گیری کدهای خاص از روی تلفن برنامه ریزی شوند.
  • کاهش چشمگیر هزینه ها با استفاده از خدمات (VoIP (Voice Over IP : با استفاده از سیستم های ویپ می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های تلفن انجام داد.
  • عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن: برخلاف تلفن سانترال که می بایست برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین و یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی انجام داد، سیستم های مبتنی برIP می توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کند و نیاز به سیم کشی اختصاصی ندارند. برای مثال یک سیستم IP-PBX می تواند از شبکه LAN متصل شده به رایانه کاربر برای خط تلفن نیز استفاده کند. همچنین از یک خط LAN می توان به صورت همزمان برای تعداد زیادی کاربر استفاده نمود. از طرفی سیستم IP-PBX استفاده از شبکه بی سیم Wi-Fi در مکان هایی که امکان هیچ نوع سیم کشی وجود ندارد را ممکن می سازد.
  • عدم محدودیت در بکارگیری یک برند خاص: در سیستم های سانترال برای حفظ کارایی سیستم معمولا توصیه می شود که اجزاء سیستم مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم های مکمل، از برند مشابه سیستم سانترال انتخاب شوند. در سیستم های IP-PBX به این علت که تمام تجهیزات مرتبط بر اساس استاندارد SIP ساخته می شوند، این محدودیت وجود ندارد و شما می توانید از هر برند مورد علاقه خود استفاده نمایید و در عین حال، هیچ کاهشی در کارایی سیستم مشاهده نخواهید کرد.
  • توسعه پذیری: سیستم های ویپ در ظرفیت خطوط شهری و تعداد مشترکین بسیار انعطاف پذیر هستند. هرگاه به تعداد بیشتری از خطوط شهری نیاز باشد و یا بخواهید تعداد کاربران را افزایش دهید، می توان به سادگی با افزودن Gateway مناسب این کار را انجام داد و محدودیتی در تعداد و یا برند Gateway وجود ندارد.
  • افزایش بازدهی و ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان: سیستم های ویپ به علت استفاده از بستر IP به راحتی می توانند با سرورها و نرم افزارهای دیگر ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال سیستم های ویپ امکان اتصال به سرویس های (CRM (Customer Relationship Management یعنی سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان را دارند.
  • امکانات بیشتر با قیمت پایین تر: سیستم های IP-PBX به همراه خود دارای طیف وسیعی از امکانات مانند پاسخگویی خودکار، منوی صوتی، پیغامگیر صوتی، امکان ارسال پیغام های دریافت شده به ایمیل کاربر، گزارش گیری مفصل از تلفن های انجام شده و غیره هستند که برای پیاده سازی این امکانات در تلفن سانترال می بایست زیرسیستم های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک ویپ خواهد بود.
  • امکان جابجایی و رومینگ: در سیستم های ویپ در صورتی که کاربر بخواهد از مکان دیگری در درون سازمان از شماره داخلی خود استفاده کند تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند و مانند سیستم های سانترال نیازی به سیم کشی مجدد و یا انجام تغییرات در سیم کشی نیست. از طرفی کاربر می تواند از خانه و یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم ویپ متصل شود و تلفن ها و پیغام های خود را از آن محل مدیریت کند.
  • امکان استفاده از Soft Phone : Soft Phone نرم افزاری است که بر روی رایانه کاربر نصب می شود و امکانات یک تلفن را برای کاربر فراهم می کند. کاربر می تواند از روی رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد. مزیت Soft Phone این است که با افزایش کاربران سیستم و استفاده آن ها از Soft Phone، هیچ هزینه اضافی بر سازمان تحمیل نخواهد شد.
  • سهولت استفاده از تلفن: استفاده از تلفن های IP ساخته شده بر اساس استاندارد SIP بسیار ساده است. این تلفن ها دارای رابط کاربری ساده ای می باشند.

ویپ برای مراکز تماس (Call Center)

ویپ برای مراکز تماس (Call Center)

 

مرکز تماس مکانی است که تماسهای تلفنی مشتریان و سایر تماسها مورد پاسخگویی قرار می گیرند. مراکز تماس در جوامع امروزی به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است چرا که بسیاری از شرکتها به متمرکز نمودن خدمات و پشتیبانی مشتریان روی آورده‌اند. مراکز تماس کارمندان بسیاری را برای ارائه خدمات پشتیبانی و فروش استخدام می کنند.

مراکز تماس قدرت پشتیبانی از تعداد قابل توجهی از تماس های همزمان، نمایش وضعیت آنها، مسیردهی هوشمند هر تماس به پاسخگوی واجد صلاحیت و ثبت جزییات دقیق تماس ها را دارا هستند و اغلب محیط های بزرگی هستند که در آن اپراتورها در حال تماس گرفتن یا دریافت تماس هستند. با توجه به حجم فعالیت های یک مرکز تماس، ممکن است تعداد کارمندان از تعدادی محدود تا ده ها نفر متغیر باشد.

ایجاد مراکز تماس دارای چند مزیت است:

  • با متمرکز کردن سرویس تلفنی و پشتیبانی در یک مکان، شرکتها می توانند به راحتی میزان قابل دسترس بودن کارمندان خود را با حجم تماسهای گرفته شده، هماهنگ سازند.
  • مراکز تماس می توانند در هر جایی دایر گردند و به شرکت ها امکان بهره مندی از زمان و ساعت یک منطقه جغرافیایی و نرخهای دستمزد کمتر را در شهر یا کشورهای مختلف می دهد.
  • مراکز تماس با متمرکز کردن نیازهای تکنولوژیک شرکت ها و با برپایی مرکز ارتباطات راه دور در یک محیط به جای ایجاد چند اداره کوچکتر، به روز رسانی و آموزش کارمندان را آسان می سازند.
  • بسیاری از مراکز تماس از ابزار و اصول متفاوتی برای کمک به اصلاح کارایی و تجربه مشتری استفاده می کنند. مراکز تماس داخلی از توزیع اتوماتیک تماسها استفاده می کنند که در آن تماسهای داخلی به عاملین به ترتیبی که تماسها را دریافت می کنند، اختصاص می یابد.

تنها برخی از نتایج حاصل از بکارگیری ویپ در ایجاد مراکز تماس:

  • زمان کل تماسهای توزیعی خودکار اپراتور ها
  • زمان کل قابل پرداخت و عیر قابل پرداخت اپراتورها
  • مخاطبین کل و مقدار هزینه در ساعت
  • شاخص تعیین بها
  • نتیجه تماسها با بازده و درصد
  • شرح جزئیات فعالیتها، میزان فروش و مشترکین هر اپراتور
  • استخراج زمان پیک تماسها

امکانات VOIP برای ایجاد مراکز تماس

  • مدیریت مجموع تماسها، تماسهای پاسخ داده شده و تماسهای قطع شده (بی پاسخ)
  • مدیریت نواحی مختلف مراکز تماس برای مراکز تماس دارای توزیع جغرافیایی
  • توزیع خودکار تماسهای ورودی
  • توزیع تماس ها
  • مدیریت اپراتورها
  • گزارشات عملکرد اپراتورها
  • گزارشات تماس های ورودی و خروجی
  • گزارشات تماسهای از دست رفته

تنها به ذکر این نکته بپردازیم که تقریباً تمام مراکز تماس سازمان ها و شرکتهای پیش رو در جهان، از ویپ به منظور مدیریت مراکز تماس خود استفاده می¬کنند. شما نیز بجز این مسیر، انتخاب دیگری ندارید.

ویپ voip چیست؟

ویپ voip چیست؟

یکی ازمواردیکه روز بروز توجه بیشتر افراد بآن جلب میشود صرفه‎جویی است. این صرفه‌جویی چه ازروی توجه ودلسوزی باشد، چه بخاطر ترس ازبالا رفتن هزینه‌ها یااتمام منابع، درهرصورت بخاطر کمک به محیط زیست، نتیجه رضایت بخشی دارد. یکی از مصداقهای صرفه‌جویی میتواند استفاده چند منظوره ازوسایل وتکنولوژیهای موجود باشد.

VOIP كه سرواژه عبارت Voice Over Internet Protocol است ودرفارسی ازآن باعباراتی مثل تلفن اینترنتی، تلفن آی پی، تلفن پهن باند و امثال این یاد میکنند، فناورییست كه به شما اجازه میدهد ارتباط تلفنی رابجای خطوط تلفن عادی، برروی بستر شبکه‌های کامپیوتری، مثل اینترنت، برقرار کنید. دراین فناوری برخلاف فناوری تلفنهای عادی که صدا بشکل امواج آنالوگ برروی سیمهای تلفن منتقل میشوند صدا درمبدا توسط یك مبدل آنالوگ به دیجیتال به سیگنالهای دیجیتال تبدیل شده وتوسط شبکه اینترنت تامقصد ارسال میشود. سپس درمقصد یك مبدل دیجیتال به آنالوگ بسته‌های دریافتی رامجدداً به سیگنال آنالوگ صدا تبدیل میکند. تبدیل صدااز آنالوگ به دیجیتال، علاوه براینکه انتقال آنراروی بستر شبکه ممکن میکند، اقدامات دیگری مثل فشرده‌سازی راهم برای ما فراهم میكند.

how_to_work_voip
درتلفن اینترنتی یا همان ویپ VOIP، معمولا تلفن فعلی‌تان رابه یک جعبه کوچک وصل میکنیدکه شرکت تلفن اینترنتی بشما مید‌‌هد وسپس این جعبه رابه خط اینترنت باند پهنتان (کابلی یا ADSL) وصل میکنید. بعد درست مانند تلفن معمولی، گوشی رابرداشته وبعداز شنیدن صدای بوق شماره‌گیری میکنیدتابا شخص مورد نظرتان صحبت کنید. بااین تلفن میتوانیدبه هرکسی درهرکجای دنیاکه تلفن دارد زنگ بزنید.

بااین تلفن میتوانیدبه هرکسی درهر کجای دنیاکه تلفن دارد زنگ بزنید. بعضی ازشرکتها تلفن نرم‌افزاری دارندکه دستگاه کامپیوتر شمارا تبدیل به تلفن میکندوشما میتوانیدبا اتصال گوشی ودهنی به پورت یو.اس.بی (Usb) کامپیوتراز آن مانند تلفن استفاده کنید.

ویپ درمقابل تلفن معمولی

درفناوری VOIP یک شبكه‌ای که برای انتقال دیتا استفاده میشودبرای انتقال مکالمات نیز مورد استفاده قرار میگیرد. این باعث ارزانتر شدن هزینه سرویسها میشود. سرور تلفنی در VOIP کوچکتر، ساده‌تر و بسیار ارزانتر ازسانترال‌های تلفن آنالوگ هستند.

پیاده‌سازی شبكه‌های دیتا (شامل روترها وسوئیچها) برای سرویس ویپ بمراتب آسانتراز شبكه‌های مخابراتی میباشد.

voip_tel

پایداری شبكه‌های دیتا بیش ازشبكه‌های مخابراتی مبتنی برسوئیچهای مداری میباشد واحتمال خرابی آنها پائینتر است. باتوجه به انتقال صوت بصورت دیتا، فناوری ویپ VOIP سازگاری بیشتری باسیستمهای کامپیوتری دارد.

اجزای تشکیل دهنده ویپ

  • سرور تلفنی VOIP که مکالمات راایجاد وکنترل میكند. تلفنهای ویپ بانام کاربری وکلمه عبور خوددراین سرور رجیستر میشوند تابتوانند تماسها رادریافت کنند.
  • تلفن VOIP که معمولا باپورت شبکه (اترنت) به شبکه کامپیوتری وصل میشوند. این تلفنها مکالمات را کد میکنند وبصورت بسته های دیتا ارسال ودریافت میکنند.
  • Gateway معمولا یک گیتوی تلفنی برای اتصال به شبکه تلفن شهری (تلفن آنالوگ یادیجیتال) استفاده میشود. این گیتوی ازیک سمت بخطوط تلفن متصل میشود وازسمت دیگر باپورت شبکه (اترنت) به شبکه متصل میشود.
  • درصورتیکه نیازبه اتصال تلفنهای آنالوگ معمولی به شبکه ویپ باشد، میتوان ازیک آداپتور تلفن آنالوگ (ATA) استفاده کرد.
  • علاوه براین اجزاء، گاهی لازم است ازنرم‌افزارهای محاسبه صورتحساب، نرم‌افزارهای مانیتورینگ، فایروال، و وی پی ان VPNنیز استفاده کرد.
  • شبكه محلی (LAN) که تمام اجزای مرکز تلفن VOIP را بهم متصل میکند.

مزایای ویپ voip

ویپ VOIP یک فناوری نوین است كه نسبت بمراکز تلفن سنتی پایدارتر هستندو انعطاف‌پذیری بالاتری دارند. مزایای مختلفی دراستفاده ازفناوری VOIP وجود داردکه شرکتها و سازمانها راباتوجه به ابعاد وویژگیهای خودبه استفاده ازاین سرویس ترغیب میكند. درزیربه برخی ازمهمترین این مزایا اشاره میکنیم:

    • کاهش هزینه مکالمات بااستفاده ازبستر شبکه IP سازمان

Cheap_VOIP

باین دلیل که میتوان ارتباط بین ساختمانها ویا شعبه های مختلف یک سازمان راازطریق بستر اینترنت فراهم نمود، هزینه مخابراتی بین این ساختمانها به صفر میرسد. بعنوان مثال یک سازمان که دو دفتر دردو شهرویا کشور مختلف دارد، میتوان ارتباط تلفنی بین این دوساختمان راتنها ازطریق بستر اینترنت وبدون پرداخت هزینه به مخابرات برقرار نماید.

    • کاهش حجم مکالمات غیرکاری وغیرضروری بابهره گیری ازنظارت مؤثر برکارکرد مخابراتی سازمان

تمامی تماسهای ورودی، خروجی وداخلی میتواند درنرم افزار مرکزی ثبت گردد ومدیریت مجموعه بارجوع باین اطلاعات ثبت شده براحتی برعملکرد کارکنان نظارت نماید.

    • کاهش یاحذف هزینه کابل کشی مخابراتی ونگهداری آن، بویژه درساختمانهای جدید

phoneproblems

باتوجه باینکه برای استقرار مرکز تلفن VOIP درداخل یک ساختمان نیازی به کابل کشی تلفن نیست ومیتوان ازبستر شبکه کامپیوتری موجود استفاده نمود، هزینه ایجاد ونگهداری خطوط تلفن داخلی به شدت کاهش مییابد.

    • کاهش اتلاف وقت مدیران سازمان، بدلیل امکان جایگزینی برخی جلسات حضوری باجلسات ویدئویی ویاکنفرانس صوتی

long-distance
بااستفاده ازمرکز تلفن ویپ VOIP، مدیران قادر خواهند بود جلسات خودرا بصورت صوتی ویاتصویری ازهرجای دنیا برگزار نمایند.

 

 

 

 

    • سهولت مانیتورینگ

درفناوری ویپ بسادگی میتوان ریزمکالمات راذخیره ومشاهده نمود ویامکالمات راضبط کرد. این موضوع ازسهولت ترکیب کامپیوتر وسیستم VOIP ناشی میشود.

    • حذف هزینه خرید تجهیزات جانبی مجزا، ازقبیل سیستمهای تلفن گویا، صندوق صوتی، آرشیو مکالمات، سیستمهای اپراتوری ومرکز تماس

باتوجه باینکه مراکز تلفن VOIP دارای سرویسهای بسیار زیادی همانند تلفن گویا وصندوق صوتی برای هریک ازخطوط داخلیست، قابلیتهایی نظیر ضبط وآرشیو مکالمات، ایجاد مراکز پاسخدهی، برقراری کنفرانس صوتی وتصویری و … رادارا میباشد. لذا سازمان نیازبه خرید هیچ سخت افزارویا نرم افزار اضافه ای برای بهره گیری ازسرویسهای مذکور نخواهد داشت.

    • قابلیت ارسال فاکس برروی شبکه

بافناوری VOIP براحتی میتوان ازطریق کامپیوتر فاکس ارسال کنید. معمولا یک نرم افزار ساده این کاررا انجام میدهد ولازم نیست کاربران ازدستگاه فاکس استفاده کنند.

    • تکریم ارباب رجوع (تماس گیرندگان)

      • کاهش زمان انتظار تماس گیرندگان وافزایش درصد تماسهای موفق (تماسی که عملا منجربه مکالمه تماس گیرنده باشخص مورد نظرش میشود) که غالبا منجربه کاهش مراجعه حضوری تماس گیرندگان به سازمان وکاهش رفت و آمد شهری میگردد.

      • امکان کنترل کیفیت پاسخگویی به تماس گیرندگان توسط مدیریت. این مورد منجربه امکان پیگیری شکایات تماس گیرندگان ونیز امکان ارتقای سطح آموزش اپراتورها درصورت لزوم میگردد.
      • پاسخگویی ۲۴ ساعته بدون نیازبه اپراتور. درمواردیکه اطلاعات ثابتی بایدبه تماس گیرنده داده شود
    • امنیت بالاتر

voip-security

یکی از مزایای مهم سیستم ویپ، امنیت بالاتر آن نسبت به سیستم های مخابراتی آنالوگ است. در یک سیستم تلفنی آنالوگ، معمولا بااتصال یک گوشی آنالوگ میتوان بسادگی به شبکه وصل شد. اما درفناوری ویپ VOIP کاربران باید شناسایی شوند وهمچنین مکالمات را میتوان برروی VPN ارسال کردکه باعث میشود مکالمات رمزنگاری شوند.

کاربردهای ویپ voip

  • شرکتها، كارخانه‌ها وادارات بزرگی که تماسهای بین شهری وخارج ازکشور آنها زیاد میباشد.
  • مدیران یاكارشناسانی که میخواهندازهرکجا باهزینه بسیار کم باهرنقطه ازکشور یادنیا براحتی درتماس یادردسترس باشند.
  • موسسات یاافرادی که میخواهند سیستم ارتباطی آنها یکپارچه، هوشمند وانعطاف‌پذیر باشد.
  • موسسات یاافرادیکه بدنبال راه‌حلهای اقتصادی بارعایت استانداردهای جهانی جهت پایین آوردن چشم‌گیر هزینه‌های خود هستند.
  • مدیران یاافرادیکه میخواهند نظارت وکنترل کامل برروی عملکرد سیستم ارتباطی خود داشته باشند.
  • مدیران یاافرادیکه میخواهند مستندات وبایگانی کاملی ازمکالمات تلفنی خودیاکارمندان مجموعه داشته باشند.
  • درانتها بدون شک میتوان گفت موسسات، کارخانجات،شرکتها، ادارات یاافرادیکه بدنبال ایده‌های جدید جهت بالا بردن كارایی مجموعه، پایین آوردن هزینه‌ها، همراه بودن باعلم روز دنیا ومدیریت بهینه‌تر برروند کاری خودیا مجموعه خود هستند، میتوانند بااستفاده ازاین سیستم ویپ بتمام نیازهای خود جامه عمل بپوشانند.

اصطلاحات حوزه ویپ

اصطلاحات حوزه ویپ

hosted-voip گیت وی VoIP: گیت وی VoIP و یا (VoIP Gateway) گاهی گیت وی مدیا (Media Gateway) نیز نامیده می شود دستگاهی است که خطوط تلفن معمولی (آنالوگ) را با شبکه دیتا (مثلا اینترنت) متصل می کند. در یک سیستم ویپ گیت وی اهمیت فراوانی دارد. بدون گیت وی VoIP نمی توان سیستم تلفنی بر اساس IP را به سیستم تلفن سنتی متصل کرد. به عبارت دیگر سیستم VoIP پیاده سازی شده به صورت جزیره ای از دنیای خارج جدا می شود. با توجه به اینکه کاربران VoIP به هر حال نیازمند تماس با کاربران تلفن آنالوگ و یا موبایل هستند، وجود نوعی گیت وی حتما مورد نیاز است. سرور VoIP: هر سیستم VoIP نیازمند سروری است که تماس های تلفنی را ایجاد کند و سپس آن را کنترل می نماید. این سرور گاهی مدیر تماس (call manager) و گاهی سرور کاربرد (application server) نیز نامیده میشود. در هر صورت کارکرد سرور VoIP در شبکه دریافت درخواست های تلفنی از یک کاربر و فوروارد کردن آن به کاربر دیگر است. البته ممکن است بر اساس تنظیمات انجام شده این سرور پیام های دریافت شده را به نحوی تغییر دهد و یا خود پیامی جدید ایجاد کند. تلفن VoIP: تلفن های VoIP و یا (VoIP Phone) تلفنی است که قابلیت اتصال به شبکه کامپیوتری دارد و حداقل یک نوع پروتکل کنترل تماس تلفنی (مثلا پروتکل SIP و یا H.323) را پشتیبانی می کند. این تلفن ها گاهی تلفن آی پی (IP Phone) و تلفن شبکه نیز می گویند. تلفن های VoIP از نظر قابلیت و کارایی بسیار متفاوت هستند. ساده ترین نوع این تلفن ها حتی نمایشگر ال سی دی نیز ندارد و به عنوان مثال برای هتل ها استفاده می شود. انواع گران قیمت تر حتی می توانند مکالمات تصویری با کیفیت بالا (HD) نیز برقرار کنند. اما به هر صورت به تمامی تلفن هایی که VoIP را پشتیبانی کنند و به شبکه متصل شوند تلفن VoIP یا تلفن IP می گویند.

الستیکس چیست؟

الستیکس چیست؟

الستیکس

الستیکس Elastix یک سیستم تلفنی مبتنی بر Asterisk است و به عنوان محبوب ترین سیستم استریسکی کدباز شناخته می شود.

سیستم تلفنی الستیکس در ابتدا کار خود را در مارچ ۲۰۰۶ با نوشتن یک گزارش گیری ساده برای استریسک Asterisk شروع کرد، بعد از آن با گسترش برنامه نویسی و تلفیق آن با برنامه های مفید دیگر تبدیل به یک سیستم جامع ارتباطی گردید که به صورت یک فایل iso ارائه می گردد. در حال حاضر الستیکس ELastix محبوبترین سیستم تلفنی مبتنی بر استریسک Asterisk است.

در زیر مشاهده می نمایید که الستیکس فقط یک سیستم تلفنی صرف نیست، بلکه تمامی نیازهای ارتباطی یک سازمان را فراهم می کند.

ویژگی های الستیکس (Elastix) در اینجا به برخی ویژگی های این سیستم ارتباطی اشاره می کنیم:

Voicemail
Fax-to-email
Support for softphones
Web Interface Configuration
Virtual conference rooms
Call recording
Least Cost Routing
Extension Roaming
PBX Interconnection
Caller ID
CRM
Advance Reports

برگه 1 از 212»