محصولات بیسیم VoIP

محصولات بیسیم VoIP بر اساس DECT

معرفی تکنولوژی DECT

DECT) Digital Enhance Cordless Telecommunications) به معني بهبود ارتباطات بیسیم دیجیتال است. DECT یک استاندارد ETSI (اداره استاندارد ارتباطات اروپا) است که براي تلفن هاي ديجيتال بیسم درون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری DECT ابتدا توسط ETSI تنها در اروپا توسعه پيدا کرد ولي خيلي زود در تمام دنيا فراگير شد. این فناوری با فرکانس هاي (1880 – 1900) مگا هرتز کار مي کند. فناوری DECT راه حل هاي جالب و انعطاف پذير و از همه مهمتر بسيار ساده ای است  که هم در سیستم های تلفنی آنالوگ و هم در مراکز تلفن VoIP قابل به کارگیری است.

فناوری DECT چگونه کار می کند؟

یک سیستم DECT شامل یک یا چند گوشی DECT و تعدادی ایستگاه پایه می باشد. ایستگاه های پایه (Base Stations) از طرفی با کابل شبکه به مرکز تلفن متصل می شوند و از طرف دیگر با فناوری بیسیم با گوشی های DECT ارتباط دارند. به این ترتیب گوشی های دکت می توانند با مرکز تلفن ارتباط برقرار کنند.
مرکز تلفن هم می تواند به صورت مرکز تلفن VoIP باشد و هم مرکز تلفن آنالوگ. اما برای استفاده از امکانات تلفنی بیشتر عموما استفاده از مرکز تلفن VoIP پیشنهاد می شود.

پوشش بیسم در تکنولوژی DECT:

ایستگاه های پایه DECT تقریبا یک فاصله 50 الی 60 متری داخل ساختمان را می توانند پوشش بدهند. در ساختمان های خیلی بزرگ و یا ادارات با چندین ساختمان می توان از تعداد زیادی ایستگاه پایه دکت استفاده کرد تا پوشش مناسب بدست آید. در برخی موارد همچنین می توان از تکرار کننده های دکت (DECT Repeaters) استفاده کرد. این تکرار کننده ها باعث افزایش برد ایستگاه های پایه می شوند. شکل زیر نشان دهنده نحوه استفاده از ایستگاه های پایه DECT و تکرار کننده هاست:

 محصولات بیسیم VoIP

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *