کاربرد VoIP در منازل هوشمند

کاربرد VoIP در منازل هوشمند

با قرار دادن یک سانترال کوچک و ارزان قیمت در منزل خودمان، در مرحله اول یک نرم افزار Sip Phone را روی گوشی های موبایل اعضاءِ خانواده نصب نمودم و به این گوشی ها داخلی هایی را اختصاص دادم تا با استفاده از Access point یک شبکه بیسیم در محدوده خانه و شعاع ۵۰ متری آن راه اندازی شد که وقتی در محدوده منزل هستیم تماس های تلفنی را از روی گوشی های موبایل خود پاسخ دهیم.

قواعد شماره گیری به گونه ای تعریف شد که با شماره گیری هر داخلی در صورت در دسترس نبودن ، تماس به شماره موبایل آن فرد انتقال می یابد. این تنظیمات به فرزند ۴ ساله من این امکان را می داد که با شماره گیری شماره های سه رقمی مثل ۱۰۱، ۱۰۲، ۱۰۳ و موارد مشابه موبایل پدر، مادر، دایی ها یا خاله خود را شماره گیری نماید.

با اتصال یک Intercom بجای آیفون که در کنار درب منزل نصب می شود افرادی که دکمه این اینترکام را فشار می دهند گوشی موبایل شما یا افرادی که در منزل هستند زنگ میخورد و در صورتی که شما در منزل نباشید تماس به گوشی موبایل شما منتقل می شود، در این هنگام با فرض اینکه شما می خواهید درب منزل را باز نمایید با شماره گیری یک رمز مخصوص دستگاه اینترکام دستور باز نمودن درب را صادر می نمایید و از طریق گوشی موبایل خود درب منزل خود را باز می نمایید.

در منازل بزرگ تر شما می توانید درون حمام و اتاق خواب و طبقات مختلف منزل گوشی های تلفن IP مخصوص را قرار دهید و به هر گوشی یک داخلی اختصاص دهید، همچنین در صورت استفاده از دوربین های IP در حیاط منزل یا قسمت های مختلف می توانید با استفاده از نرم افزار SIP phone نصب شده بر روی گوشی همراه خود با آن دوربین ها تماس حاصل نموده و تصویر ارسالی آن دوربین را روی تلفن همراه خود مشاهده نمایید. همچنین این دوربین ها قابلیت اتصال به سنسورهای مختلف حرکتی، حرارتی، صوتی و… را دارا می باشند که با عمل کردن هر کدام از سنسورها مثلاً باز شدن یک درب مخصوص یا فشرده شدن یک شاسی یا کلید این دوربین با تلفن تصویری موجود در منزل یا گوشی موبایل شما تماس تصویری حاصل نموده و شما از وضعیت محل با خبر می شوید و حتی می توانید از طریق میکرفن و اسپیکر متصل به دوربین با افراد حاضر در محل صحبت نمایید. در آینده ای نه چندان دور از طریق گوشی موبایل خود چراغ های منزل خود را نیز می توانید خاموش یا روشن نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *