کاربرد های ویپ

  کاربرد های  ویپ

  1. ایجاد سیستم اعلام، هنگامی که شخصی محصولی را در وب سایت شما خریداری میکند.
  2. استفاده از استریسک جهت انتقال تمامی تماسها به تلفن همراهتان، هنگامی که در شرکت یا منزل حضور ندارید و یا در جاده هستید.
  3. می‌توانید با ارسال یک پیام کوتاه به سیستم استریسک خود، از قابلیت بازگشت تماس (Call back) این سیستم استفاده کنید. یعنی در واقع سیستم استریسک، با استفاده از خط شهری خود، شماره همراه شما را شماره گیری می کند. همچنین از این سیستم می توانید جهت انتقال خط از کشوری(شهری) به کشور (شهر) دیگر نیز استفاده کنید و هزینه مکالمات را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهید.
  4. تعیین میزان دلخواهی که شما میخواهید با یک تماس گیرنده خاص صحبت کنید از روی تقویم. شبیه چیزی که شما با استفاده از GMail جهت فیلتر کردن ایمیلهای خود استفاده میکنید.
  5. ارسال پیامی به استریسک جهت ایجاد ارتباط خارجی میان دو تماس گیرنده متفاوت با یکدیگر
  6. وقتی شما تماسی را از دست میدهید، نه تنها اطلاعات این تماس به پست الکترونیکی شما ارسال می شود، بلکه پیام کوتاهی نیز به تلفن همراه شما ارسال میگردد.
  7. ترکیب سیستم استریسک با Nagios جهت تولید خودکار پیغامهای خطا هنگامی که سرویس خارج از دسترس میشود.
  8. شماره‌گیری خودکار مانند شماره فوری 125، نظر سنجی سیاسی، یادآوری کننده خودکار قرار ملاقاتها
  9. پیاده‌سازی سیستم مراکز تماس (Call Center) بزرگ و چندسایته با ارائه ابزارهای سفارش مشتری
  10. ایجاد بازیهای جالب برای مشتریانی که در صف انتظار میمانند با استفاده از سیستم هوشمند پاسخگویی (IVR)
  11. ایجاد سیستم ارتباطی اورژانسی قابل حمل و پیکربندی شده برای کانالهای ترکیبی سیمی و بی‌سیم. مورد کاربرد در بلایای طبیعی
  12. تنظیم استریسک به اینگونه که وقتی شما پیام کوتاهی را با عبارت خاص به این سیستم ارسال میکنید. سیستم بازگشت تماس CallBack)) با شما تماس گرفته و آن را پخش میکند.
  13. ترکیب سیستم تلفنی سنتی با سیستم تلفنی VoIP و کاهش هزینه‌ها به میزان قابل توجه. و یا استفاده از آداپتورها(ATA) ها برای تبدیل تلفنهای آنالوگ به تلفن ویپ. این آداپتورها قابلیت جابجایی به شما میدهند و میتوانید هر جای دنیا که هستید با متصل کردن آنها به شبکه اینترنت، به مرکز تماس خود وصل شوید.
  14. ترکیب استریسک با سیستم مالی و حسابداری
  15. ایجاد یک گروه شکار مجازی برای شهر یا باشگاه خصوصی. بدین شکل که میتوان یک گروه از افراد علاقه‌مند را ایجاد کرد و با ذخیره شماره و اختصاص داخلی به هریک، آنها را فورا و به طور همزمان، با خبر ساخت.
  16. میزبانی و توسعه یک رقابت تلفنی مجازی و اجرای آن چند بار در روز و هفته. برنده به صورت خودکار به ایستگاه رادیویی متصل شده و صحبت میکند.
  17. ایجاد شماره خصوصی، بدین شکل که شما نیازی به ارائه شماره حقیقی خود نداشته و تنها با ارائه یک شماره مجازی و مسیردهی دوباره به آن شماره می‌توانید کاربران را بدون اطلاع از شماره حقیقی به سمت آن هدایت کنید.
  18. ایجاد سیستم Help Desk جهت پشتیبانی فنی و تعیین PINهای اختصاصی برای مشتریان خاص جهت ارائه خدمات پیشرفته تر پشتیبانی
  19. استفاده ازIP DID ها جهت ارائه به خریداران داخلی به منظور دسترسی به تیمهای پشتیبانی. همچنین بستن تماسهای خارجی برای گروه خاصی از کاربران
  20. اجازه به کاربران وب سایت جهت ذخیره‌سازی صدای خود و قرار دادن آن در پروفایل خود تنها با شماره‌گیری عدد خاصی
  21. شنود تماسهای خارجی و یا هنگامی که به ID خاصی تماس گرفته می شود
  22. ایجاد تماس خودکار تلفنی

برای استفاده از فناوری voip ویپ از تلفن های ip یا آی پی فون استفاد می شود. جهت خرید آی پی فون و اجرای فناوری Voip به فروشگاه کام کالا  مراجعه کنید. فروشگاه کام کالا - تجهیزات شبکه سیسکو

در دنیای مخابرات  IP، این امکان وجود دارد که از بسترهای ارتباطی به طور هم زمان برای انتقال Voice ،Video و داده ها وجود دارد و در واقع در دنیای مخابرات جدید دیگر تفاوتی در انتقال application های مختلف وجود ندارد و تنها IP–Based بودن این سیستم ها اهمیت دارد. از مهمترین این تکنولوژی ها سیستم های IP Phone  می باشد. به واقع کاربران با تهیه ای پی فون این امکان را دارند که تنها با دسترسی به بستر اینترنت و داشتن IP اختصاصی تصویر و صدا را به سادگی بر روی این بستر منتقل کنند.

آی پی فون 8811 سیسکو

تلفن IP تصویری جهت برقراری ارتباط تصویری هنگام مکالمه تلفنی روی شبکه VOIP بکار برده می شوند. برقراری یک تماس تلفنی صوتی همزمان با دریافت تصویر، علاوه بر موثر ساختن یک مکالمه، شما را از رفت و آمدهای زمان بر بی نیاز می کند. IP Video Phone یا تلفن IP تصویری برای استفاده مدیران و سرپرستانی مناسب است که جهت صرفه جویی در زمان و هزینه به دنبال راه حلی جهت برگزاری آسانتر جلسات خود روی بستر VOIP هستند. تلفن IP تصویری در هر موقعيتي از شبكه مکالمه تصویری را از طريق ارسال و دريافت packet هاي IP برقرار می نمايد. امكانات و قابليت‌های تلفن تصویری بستگي به Feature هايي كه توليدكنندگان مختلف روي آن قرار مي‌دهند دارد.

یکی از معروف ترین شرکت ها در زمینه ip phone تصویری شرکت سیسکو می باشد که فروشگاه کام کالا به ارائه آی پی فون تصویری سیسکو  پرداخته است.

محصولات آی پی فون IP PHONE از برند های آی پی فون سیسکو، آی پی فون یلینک،آی پی فون لینکسیس وآی پی فون پلنت در فروشگاه کام کالا ارائه شده است.

مبدل ها یا آداپتور  تلفن سیسکو در واقع یک تبدیل کننده گوشی به اترنت می باشد که دستگاه های تلفن سنتی را به دستگاه IP برمی گرداند. خریداران با اتصال دستگاه های آنالوگ به ATA های سیسکو می توانند از بسیاری از برنامه های تازه و جالب تلفن IP بهره مند گردند.

مشاهده دیگر مدل های آی پی فون

  • ارائه سیستم بیدار کننده از خواب با استفاده از تلفن شما، به این شکل که در زمان خاصی تلفنتان زنگ خورده و اطلاعاتی از قبیل: قیمتها، آب وهوا و اطلاعات پرواز را در یک پیغام از قبل ضبط شده، و تنها با جایگزینی فاکتورهای جدید، به شما اعلام می دارد.
  • ترکیب Asterisk, Hylafax, Redfone’s TDMoE جهت جایگزینی ارائه دهنده فاکس سوم شخصتان. صرفه‌جویی بیش از $۳۰۰۰ در ماه در هزینه فاکس. همچنین با نوشتن یک نرم‌فزار تحت وب برای کاربران، تا حدود خیلی زیادی نیز هزینه نرم افزار نیز کاهش می یابد.
  • ایجاد تماس به کودکانتان جهت پخش داستان شبانه برای آنها با استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار
  • پیاده‌سازی راه حل نرم‌افزاری برای کارمندان خارج از کشور، جهت استفاده از تلفن های نرم افزاری و برقراری تماس با منزل بدون پرداخت هزینه تماس بین کشوری
  • انتقال تماسهای ورودی به تلفن همراه به همراه، انتقال شماره گیرنده و نمایش آن در صفحه نمایش تلفن همراه
  • ترکیب استریسک با سیستم امنیتی ساختمان، بدین شکل که مراجعان با فشردن دکمه‌ای، مطلع گردند
  • ایجاد لیست یادآوری کننده صوتی
  • ایجاد صفهای متفاوت و آهنگهای مختلف برای کشورهای مختلف
  • ترکیب استریسک با دروازه‌های GSM از راه دور
  • ایجاد یک IVR جهت دسترسی اتوماتیک به چراغهای منزل و خاموش و روشن کردن آنها تنها با فشردن یک دکمه و یا حتی باز کردن درب گاراژ منزل!
  • ارائه تلفن نرم‌افزاری و دوربین کامپیوتر جهت پشتیبانی مشتری از راه دور. مشتریان تنها با گرفتن داخلی ۴ شماره‌ای میتوانند پشتیبان فنی را از راه دور دیده و صحبت کنند. دوربین همچنین میتواند جهت مشاهده تجهزات بکار آید.
  • تشخیص تماسهای داخلی براساس Caller ID ورودی و اعمال سیاستهای خاص بر اساس شماره دریافتی. به طور مثال هنگامی که علی از تلفن همراه، یا منزل تماس می گیرد، با پیغام خوش آمد گویی “سلام علی” مواجه شده. و هنگامی که رضا تماس میگیرد، فورا به مدیران شرکت تماس منتقل می گردد.
  • ترکیب Road Warrio و تلفن نرم افزاری
  • استریسک به ما توانایی پیاده‌سازی یک سیستم چند زبانه تلفن بانک را می بخشد
  • استفاده از استریسک جهت خدمت کنفرانس مشترک
  • ترکیب استریسک با تکرارکننده های رادیویی آماتور
  • آگاه کردن تحلیلگر از اتمام کار رایانه، با اعلام آن از طریق زنگ خوردن تلفن
  • استفاده از استریسک جهت شاخ و برگ دادن به سیستم IVR – شامل تشخیص صدا و سرویس ۴۱۱
  • ترکیب استریسک با نرم افزار php . بدین شکل که اگر کاربر وضعیت تماس خود را برای این هفته روی “OnCall” تنظیم کند، بعد اتمام ساعات تماس، تماس ها را به شخص مربوطه منتقل کند. شما همچنین قادر خواهید بود تا تماس را در صورت عدم حضور نفر اول، به نیروی فنی دیگر منتقل کنید.
  • ترکیب پشتیبانی تلفنی با سیستم بلیط دهی داخلی. هنگامی که یک مشتری تماس می گیرد، برای آنها یک شماره مشتری و یک pin مخفی در نظر گرفته می شود. از این رو ما محصولات حال حاضر آنها را لیست کرده و آنها از میان لیست تهیه شده، محصولاتی را که با آن مشکل دارند را انتخاب می کنند. سپس ما به صورت خودکار یک بلیط برای آن محصول یا مشتری در نظر گرفته و آنها را به صف اضافه می کنیم. وقتی که شخص پشتیبان شماره آنها را می گیرد، آنها خواهند دید که کدام وب سایت برای شماره آنها است.
  • اجرای سیستم پذیرش. تماس های کلی به فرد مورد نظر رسیده و در صورتی که تماس عمومی نباشد به شخص دیگر ارسال می گردد.
  • ضبط تماس های کنفرانس کارمندان و ارسال خودکار آنها به پستشان در سایت ویکی

 

  • اختصاص یک گروه زنگ برای هر فرد. کسانی که نیاز دارند تا گروهی از شماره های آنها مانند شماره تلفن روی میز محل کار و یا تلفن همراه و یا تلفن نرم افزاری آنها زنگ بخورد، آنها را در یک گروه قرار می دهند. با ایجاد تنها یک شماره و قرار دادن آن روی کارت تجاری خود، می توانند از خصوصیات گروه زنگ بهره ببرند.
  • سیستم آمارگیری هوشمند از طریق IVR
  • پارسال صندق صوتی به چندین صندق پستی
  • استفاده از استریسک جهت راه اندازی یک سیستم هات لاین Sport-Piking خیلی ارزان
  • ترکیب سیستم صوتی کلیسا با سایت FreeConfereneCall.com و ضبط آن برای افرادی که برنامه را ازدست داده اند
  • با استفاده از نرم افزار تحت وب کابران می توانند نوع سخنرانی خود را انتخاب کرده و صوت مربوطه را بشنوند
  • ضبط و مانیتور مکالمات تلفنهای فرزندانتان
  • استفاده از DTMF جهت باز کردن درهای امنیتی سازمان بعد از اینکه شخصی کد عبور را وارد کرد
  • راه اندازی سیستم خودکار و زمانبندی شده برگشت تماس (Call Back) با استفاده از ارتباط با Google Calendar
  • ایجاد ارتباط یک استریسک با استریسک شما بهمراه برنامه نویسی Dialplan جهت دریافت اعلام هنگامی که زنگ در فشرده میشود و سپس تماس با نزدیکترین استریسک جهت اجرای مکانیک بازکردن الکتریکی
  • استفاده از سیستم استریسک جهت دریافت اسکریپتهایی که توسط برنامه‌های آنالیزگر اجرا گردیده و کار مانیتور کردن سرورها را انجام میدهد و برحسب موقعیت و شدت حادثه، استریسک نیز اسکریپت‌هایی ایجاد کرده و مدیر سیستم را از نوع واقعه، زمان واقعه و محل دقیق واقعه باخبر میکند
  • استفاده از یک PC و نصب استریسک جهت ارتباط میان ماهواره و سیستم تلفنی در زمانهای اورژانسی که بلایای طبیعی رخ میدهد. این مدل برای زمانی مناسب است که آنتنهای مخابراتی از کار افتاده و یا overload شده‌اند و ارتباطات پشتیبان نیز در دسترس نیست
  • ارتباط امن و ایجاد ترانک میان دو سرور استریسک از طریق استفاده از VPN و همچنین ثبت تلفن از راه دور برای جاهایی که پرت های رایج ویپ توسط ISP بسته می باشند
  • نصب استریسک در بیمارستان و ایجاد لیست خاص در زمانهای بحران. به شکلی که در یک لحظه با تمامی افراد مهمی که در لیست ذکر شده‌اند تماس برقرار گردد و پیام ضبط شده مربوطه پخش گردد
  • ایجاد داخلی مجازی برای خانواده خود و تماس با آنها از خارج از کشور و امکان استفاده آنها از خط شهری کشور مقصد
  • استفاده از محیطهای Bach , Cron در استریسک جهت برقراری سیستم نظارتی با ISP 802.11 و اعلام هشدار به نیروی فنی در مواردی که خطا رخ می دهد
  • ایجاد اسکریپت خاصی که این امکان را به ما میدهد تا هنگامی که داخلی خاصی شماره‌گیری شود آن تلفن به سیستم لاگین کند. این امکان نیز فراهم است که کاربر در میزهای مختلف با استفاده از لاگین خاص به سیستم متصل شده و تماسهای وی به آنجا منتقل گردد
  • ردیابی CDR جهت تعیین خطوط تلفنی استفاده شده برای صورت حساب مشتریان. مخصوصا هنگامی که هزینه‌های سنگین تماس با خارج کشور مطرح می شود
  • ایجاد سیستم Digital Replay جهت برقراری تماس کاربر نهایی از طریق کد دسترسی و Pin به منظور شنیدن یک تماس ضبط شده از کنفرانس آرشیو شده
  • تغییر مسیر تماسهای خاص و یا شماره‌های تماس نامشخص یا محدود شده که میخواهند به داخلی خاصی دسترسی داشته باشند
  • هنگامی که کسی زنگ آیفون خانه‌تان را می‌فشارد، تلفن (ها) منزل با الگوی زنگ خاصی زنگ می‌خورند
  • سیستم پذیرش شناور. بدین شکل که افراد مختلف در زمانهای مختلف بعنوان پذیرنده عمل می‌کنند. آنها بااستفاده از سیستم لاگین می‌توانند در زمان‌هایی که در دسترس هستند به سیستم تلفنی لاگین کرده و پاسخگو باشند. که این کار مانع از آن میگردد که تمامی تلفنها زنگ خورده و دیگران را دچار مشکل کند و قابلیت مدیریت خوبی را به کاربران می بخشد

 

  • ایجاد اسکریپتی که قادر است تماس های ورودی را فیلتر کرده و تنها به نواحی که با آنها رابطه تجاری دارید، اجازه برقراری تماس داده شود
    یک نمونه: ما در یک ماه ۱۶۰۰۰ تماس داشتیم که به مدت ۷۷۷ ساعت صحبت انجام گردیده است. استریسک به ما قابلیت این را داد تا با استفاده از سیستم اندازه گیری قوی آن بتوانیم آمار دقیقی داشته باشیم و بتوانیم برای کارمندان و شبکه شرکت ، برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
  • شما می توانید به جای بوقی که برای مشتری پخش می شود، موسیقی مورد دلخواه خود را قرار دهید.
  • سیستم ویرایش شده app برای پزشکان جهت برقراری تماس با استفاده از سیستم تعیین هویت و ثبت نسخه های خود
  • ایجاد سیستم اعلام برای بیماران، بدین شکل که پزشک مربوطه پیغام خود را برای بیمار با استفاده از گرفتن کدی، ضبط کرده و بیمار آن را در زمان معینی به صورت خودکار می شنود. همچنین جهت افزایش امنیت سیستم، برای بیماران شناسه و شماره Pin تعریف می گردد
  • ترکیب استریسک با دیواره آتش شبکه شرکت، بدین شکل که قابلیت باز کردن پرت خاص توسط سیستم تلفنی صورت گیرد.
  • ایجاد رابط کاربری سیستم تشخصی صدا برای سیستم خودکار منزل! با استفاده از استریسک شما می توانید به کافی ساز خود در منزل بگید که چه ساعتی کافی شمارا آماده کند و یا با استفاه از سیستم های مانیتورینک مثل دوربین های تحت IP منزل خود را مانیتور کرده و فرزندان و خانواده خود را از راه دور مشاهده کنید.
  • استفاده از مرورگر وب جهت مدیریت تماس های کنفرانس
  • ایجاد نرم افزار یاد آوری کننده ساده ولی قدرت مند، بدین شکل که شما خط یاد آوری کننده را شماره گیری کرده و از شما راجع به روزانه بودن، هفتگی و یا سالانه بودن نوع واقعه را یاد آوری می کند. شما قادر به ضبط پیام های ۳۰ ثانیه ای هستید و استریسک در زمان های مشخص شده با شما تماس گرفته و پیام را یاد آوری می کند.
  • با استفاده از تنها یک شماره، می توانید تمامی تلفنها چه VoIP و یا غیر VoIP را بگیرید.
  • اختصاص داخلی خاص برای نوجوانانتان. که شما را از دردسرهای تماس های مکرر دوستان فرزندتان با تلفن شما خلاص میکند.
  • راه اندازی قوانین خاصی برای داخلی های شماره گیری شده، بدین شکل که افراد را به مسیر های مختلفی انتقال دهد.
  • داشتن تماس خارجی با دوستان یا اعضای خانواده در شبکه یکسان به شکلی که از طریق بلوتوث تلفن همراه شما به جای خط شهری یا ترانک SIP استفاده کند.
  • توسط استریسک شما قادر خواهید بود تا پادکست ها، وبلاگ و یا نمایش های رادیویی را مستقیما روی سرور دلخواه ضبط کنید.
  • استفاده از فناوری تبدیل متن به سخنرانی و ترکیب آن با استریسک بدین شکل که کاربر متنی را در نرم افزارهای تحت وب که با استریسک ارتباط دارند، وارد کرده و آن به شکل صوت برای مشتریان پخش خواهد شد.
  • خدمات تلفن VoIP را می توانید برای همسایگانتان نیز به فروش برسانید.
  • استفاده از تلفن بی سیم VoIP به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون.
  • استفاده از استریسک جهت راه اندازی بازی تحت وب. بدین شکل که با استفاده از کد های Ajax ، DHTML و MySqlمی توانید سیستمی را ایجاد کنید که کاربر با گرفتن شماره خواصی بتواند بازی را انجام دهند و بهترین مسیر را پیدا کنند.
  • ارتباط استریسک با یک سرور TTS و تشخیص صدا جهت ارسال و دریافت SMS ها در خطوط POTS
  • افزودن دروازه GSM به استریسک سرور که قابلیت تماس رایگان تلفن همراه به تلفن همراه را می دهد. هنگامی که در سفر هستید. می توانید با گرفتن شماره دروازه سرور، تماس رایگان داشته باشید.
  • طراحی سیستم هوشمند برای انتخاب نوع موسیقی، ایجاد منو های خاص برای شنیدن داستان و….
  • راه‌اندازی سیستم دریافت سفارش مشتری و ارسال آن به کارمندان رستوران توسط سیستم استریسک
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *